Gå til hovedindhold

Sam­ar­bejds­for­løb med ung­doms­ud­dan­nel­ser­ne

Her finder du en oversigt over de mange gode fagfaglige samarbejdsforløb, som ungdomsuddannelserne i Horsens og Hedensted tilbyder til grundskolerne.

  • Læs op

Indhold

    I dette forløb finder I alle de UJ-samarbejdsforløb, som ungdomsuddannelserne tilbyder grundskolerne i skoleåret 2024-25.

    Overordnet opbygning af forløb:

    • Der findes et forslag til for- og efterbehandling ud fra Uddannelses- og job perspektiv som kan bruges på alle forløb.
    • I skal selv tilføje den fagfaglige for- og efterbehandling/kontekst.

    Anvendelse af forløb:

    1. Udvælg det forløb, der passer bedst til jeres undervisning.
    2. Kontakt den person, der er anført under lærernoter ved forløbet, for at afstemme forventninger til det konkrete indhold.
    3. Start med opgaven “Tegn på læring”, så du og dine elever er enige om formålet med det valgte forløb.
    4. Udvælg de UJ-opgaver, som passer ind i jeres forløb.
    5. Alle forløb skal afsluttes med efterbehandling, hvor eleverne som minimum får tid til at skrive i deres studievalgsportfolio.
    6. Bemærk, at nogle forløb har et maksimalt deltagerantal.

    Materialer fra Ungdomscentret:

    I de materialer, der er udarbejdet af Ungdomscentret, arbejder vi ud fra Bill Laws karrierelæringsteori. Hvis du ikke kender teorien, kan du se en kort video fra projektet “Projekt udsyn i udskolingen”, som gjorde teorien kendt i Danmark. Videoen giver et hurtigt indblik i tankegangen.

    Rigtig god fornøjelse med aktiviteterne!